Cum variațiile genetice duc la eczeme. Explicația științifică
17 aug 2020 / 13:55
Cercetătorii au demonstrat cum variațiile genetice provoacă eczeme, fapt ce ar duce la teste genetice ca să ajute la protecția copiilor de dermatită atopică și boli alergice suplimentare.
de  Florina Pop
Îngrijirea pielii nu trebuie să fie costisitoare

Cele mai recente cercetări, susținute de Institutele Naționale de Sănătate, subliniază cum două variații relativ obișnuite într-o genă numită KIF3A sunt responsabile de pierderi de apă din piele, ducând, în timp, la dezvoltarea dermatitei atopice (eczemă).

Cercetători de la Institutul American Național de Alergie și Boli Infecțioase au descoperit că două variații genetice, cu un singur nucleotid (SNPs), au schimbat părți ale unei gene numite KIF3A - o genă care codifică o proteină implicată în generarea de semnale de la exterior la interiorul unei celule. Testele pe rozătoare au lămurit dacă nivelurile mai mici de KIF3A provoacă sau nu dermatită atopică. Oamenii de știință au studiat șoarecii care nu au versiunea mouse-ului KIF3A în celulele pielii. Ei au descoperit că acești șoareci au avut, de asemenea, o pierdere crescută de apă din piele, din cauza unei bariere disfuncționale a pielii și au fost mai probabil să dezvolte caracteristici ale dermatitei atopice, arată un comunicat al Institutului citat.

Concluzia lor poate fi citită în studiul științific, AICI.