Hrană pentru piele. Ce să mănânci înainte de plajă pentru protecție maximă
25 iul, 11:46
Anumite alimente au capacitatea de a proteja pielea de efectele nocive ale expunerii la soare. 
de  Georgiana Ioniță

Pe lângă faptul că oferă protecție antioxidantă, fructele și legumele conțin fibre, care hrănesc bacteriile intestinale, făcând bariera pielii mai puțin predispusă la iritații și deshidratare. 


Roșiile

Roșiile sunt o sursă excelentă de licopen, un pigment antioxidant care poate juca un rol important în protejarea pielii împotriva arsurilor solare.
Un studiu arată cum formarea arsurilor solare a fost semnificativ mai mică în rândul celor care au consumat o cantitate mică de pastă de tomate, zilnic, timp de 10 săptămâni.

Cartofi dulci și spanac

Cartofii dulci și spanacul sunt alimente bogate în beta-caroten, un alt carotenoid care ajută la scăderea înroșirii pielii atunci când este expusă la lumina UV, potrivit unui studiu publicat în jurnalul medical Nutrients. Spanacul este, de asemenea, bogat în luteină, un alt carotenoid de protecție a pielii.


Alte alimente bogate în carotenoizi sunt morcovii, mango, caisele, pepenele cantaloupe și kale.


Fructe de pădure, struguri și rodie

Aceste fructe oferă polifenoli de protecție solară: zmeura, căpșunile și rodia furnizează acid elagic, în timp ce strugurii roșii sunt bogați în resveratrol, o arată un studiu publicat în jurnalul medical Experimental Dermatology. 

 


Portocale, grapefruit și kiwi

Portocalele, grapefruit-ul și kiwi-ul sunt bogate în vitamina C, care protejează împotriva daunelor radicalilor liberi, care pot provoca îmbătrânirea pielii. Într-un studiu realizat de oamenii de știință de la Oxford, aporturile mai mari de vitamina C au fost asociate cu mai puține riduri..

Broccoli este, de asemenea, o sursă de vitamina C.


Pește gras

O dietă bogată în omega-3 din uleiul de pește poate preveni arsurile solare și poate scădea riscul de a dezvolta cancer de piele, potrivit cercetărilor. Somonul, sardinele, heringul și păstrăvul sunt surse excelente de omega-3.

 

Ştiri Recomandate

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?