Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Mâncatul noaptea nu îngrașă. Cât și ce poți mânca în siguranță
06 sep, 18:03
Mâcatul noaptea nu îngrașă, asta este concluzia unor cercetători care au făcut un studiu pe această temă. Potrivit loc, o gustare mică bogată în proteine nu va afecta greutatea.
de  Angela Sabău
Mâncatul noaptea nu îngrașă

Femeile active din punct de vedere fizic, care obișnuiesc să ia o mică gustare înainte de culcare, ar trebui să nu simtă nici o teamă să mănânce ceva după apusul soarelui, pentru un „tratament” bogat în proteine, potrivit unei noi cercetări conduse de Universitatea de Stat din Florida.

Într-un studiu efectuat asupra femeilor care au luat în greutate, cercetătorii în nutriție de la FSU au arătat că consumul de proteine înainte de culcare nu perturbă metabolismul grăsimilor din stomac peste noapte sau arderea grăsimilor ale întregului corp, spre deosebire de consumul de proteine din timpul zilei.

Rezultatele, publicate în Journal of Nutrition, contestă concepțiile greșite răspândite despre relația dintre alimentația nocturnă, creșterea în greutate și metabolismul, în special la femei.

„De prea mult timp, oamenii au fost învățați să creadă că consumul de alimente înainte de culcare provoacă tulburări metabolice și îi va face să se îngrașe”, a declarat autorul studiului Michael Ormsbee, profesor asociat la Colegiul de Științe Umane și director asociat al Institutului FSU de Științe ale Sportului și Medicină. „Cu toate acestea, datele pur și simplu nu susțin acest lucru, atunci când mâncarea pe care alegem să o consumăm înainte de culcare este pe bază de proteine și de dimensiuni reduse”.

Studiu, concentrat pe femei

Deși cercetările anterioare au descoperit beneficii substanțiale ale consumului de proteine pe timp de noapte, majoritatea lucrărilor existente pe această temă se concentrează exclusiv pe bărbați.

În acest studiu, Ormsbee și echipa sa au folosit două condiții experimentale pentru a cerceta metabolismul grăsimii într-un eșantion de femei care se antrenează.

Într-un grup, participantele la studiu au băut un shake proteic de cazeină 30 de minute după un antrenament și un placebo cu același gust cu 30 de minute înainte de culcare. În celălat grup, participantele au consumat băuturile în ordine inversă.

„Am vrut să investigăm modul în care consumul unui shake de proteine înainte de culcare a influențat metabolismul peste noapte al grăsimilor la femeile potrivite, în comparație cu luarea acelui shake proteic în alt moment al zilei”, a spus Ormsbee.

Cercetătorii au implementat apoi o abordare strategică de măsurare concepută pentru a evalua în mod cuprinzător procesul complet, multistep, al metabolismului grăsimilor peste noapte. În primul rând, ei au documentat lipoliza participanților - sau eliberarea de grăsime din celulele grase - pentru a determina dacă orarul consumului de proteine a fost legat de capacitatea celulelor de a elibera grăsimea stocată în țesutul din jur.

Apoi, echipa a folosit măsurători ale eșantionului de respirație pentru a evalua oxidarea grăsimilor participanților sau capacitatea corpului lor de a arde grăsimea eliberată ca energie în mușchi.

Mișcarea fiică și proteinele elibereaz grăsimile

Oamenii de știință știu de mult timp că consumul de proteine alături cu exercițiile fizice poate ajuta la declanșarea eliberării grăsimilor de către celule, a declarat co-autorul studiului și fosta studentă la doctorat FSU, Brittany Allman, care a scris disertația pe acest studiu. Ea și partenerii ei erau dornici să identifice dacă, într-o populație activă de formare a rezistenței, existau efecte aditive ale consumului de proteine înainte de culcare - o fereastră de eliberare accelerată de grăsime.

 „La femeile care se antrenează cu greutăți nu există diferențe în metabolizarea locală a grăsimii din stomac sau în arderea grăsimilor din întregul corp, fie că mănâncă proteine sub forma unui shake proteic în timpul zilei de după antrenament, sau în timpul somnului de noapte”, a spus Allman, acum un coleg postdoctoral la Universitatea din Arkansas pentru Științe Medicale și Centrul de Nutriție pentru Copii din Arkansas. "Deci, în esență, puteți mânca proteine înainte de culcare și nu deranjați metabolismul grăsimilor."

Allman a spus că speră că acest studiu și investigațiile ulterioare vor ajuta la demitificarea științei consumului nocturn pentru femei și la eliminarea credințelor dăunătoare, nefondate.

„Există astfel de concepții greșite despre mâncare noaptea, de exeplu «mă va face să cresc în greutate» sau «îmi va încetini metabolismul», a spus ea. "Cercetarea sugerează că este valabil doar dacă mănânci o tonă de calorii și sunt încărcate în carbohidrați și / sau grăsimi. Există atât de multe efecte benefice potențiale ale consumului de proteine noaptea și va fi extrem de important să tranmiteți toată această știință la comunitate pentru a încerca să schimbe perspectivele acestor obiceiuri alimentare."

Ştiri Recomandate

Comentarii