Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Slăbit sănătos, cine/ce ne ajută: explicațiile unui medic nutriționist
26 mai, 12:51
Medicul nutriționist Mihaela Bilic a făcut publice pe pagina ei de socializare câteva secrete pentru a slăbi sănătos.
de  Angela Sabău
În postul intermitent alimentele trebuie consumate la anumite intervale orare

Medicul nutriționist Mihaela Bilic a arătat pe pagina ei de socializare câteva secrete care ne vor ajuta să dăm jos kilogramele suplimentare într-un mod sănătos.

Iată ce a scris ea:

„10% din cheltuielile energetice zilnice se datorează efectului termic al alimentelor sau TEF (thermic effect of food). Este un consum de calorii indus de mâncare, o termogeneză obligatorie (producție de căldură) rezultată din digestia, absorția și metabolizarea nutrienților. Ne încălzim la propriu și la figurat după ce mâncăm, iar asta ajută la slăbit.
TEF variază în funcție de compoziția dietei, fiind mai mare după consumul de carbohidrați și proteine decât pentru grăsimi.

Grăsimea din mâncare este foarte eficient transformată în grăsime de rezervă (cu „pierderi” de doar 4%), față de carbohidrați și proteine, unde randamentul este mai scăzut iar pierderile sunt de 25%.
Cine mai are efect de slăbit prin creșterea TEF?

Condimentele, frigul, cafeina și nicotina. Mâncarea picantă intensifică și prelungește efectele TEF timp de trei ore după masă.

Fiecare ceașcă de cafea crește cu 8-10% nivelul TEF, iar nicotina are un efect similar.
Acum, în funcție de cât de mult/tare vă doriți să slăbiți, vă las pe voi să alegeți „ingredientele” potrivite.

Chiar dacă este ilegal/imoral să vă îndemn să fiți vicioși, informația este reală și cat se poate de științifică. Și da, cea mai eficientă metodă de creștere a metabolismului este sportul/mișcarea, metabolismului bazal este accelerat cu 10-30%.”

Ştiri Recomandate

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?