Vitamina K și Potasiu, care e diferența dintre cele două și în ce alimente le găsiți
09 noi 2020 / 09:34
Vitamina K și mineralul potasiu (K) sunt micronutrienți esențiali de care corpul are nevoie ca să funcționeze în parametri normali.
de  Florina Pop
Legumele

Vitamina K este un grup de vitamine liposolubile de care organismul are nevoie ca să producă proteine ​​pentru coagularea sângelui și producerea oaselor. Potasiul este un mineral care funcționează ca un electrolit în corpul uman și ajută la menținerea echilibrului apei, pH-ul sângelui, tensiunii arteriale, a mișcării musculare, a comunicării între neuroni, a bătăilor inimii obișnuite.

Vitamina K joacă un rol semnificativ în creșterea și metabolismul osos, la inhibarea acumulării de calciu în vasele de sânge (predictor al bolilor de inimă). Ar avea beneficii suplimentare în prevenirea afecțiunilor legate de vârstă și inflamație, cum ar fi diabetul și cancerul. În sănătatea oaselor ajută și potasiul. Studii au descoperit că suplimentele de potasiu îmbunătățesc măsurile de sănătate a oaselor și poate avea efecte mai pronunțate asupra sănătății osoase și a riscului de osteoporoză la acea populație.

O foarte bună sursă de vitamina K o constituie: fructele, legumele verzi cu frunze, soia fermentată, nucile, brânza, puiul prăjit. Alimentele foarte bogate în potasiu sunt: ​​fructele, legumele, leguminoasele, produsele lactate, fructele de mare, carnea slabă. Multe alimente conțin vitamina K și potasiu. Legumele cu frunze verzi și boabele de soia fermentate sunt bogate în vitamina K, în timp ce fructele și legumele sunt adesea surse excelente de potasiu, potrivit healthline.com.

Ştiri Recomandate

Iti place noua modalitate de votare pe dcmedical.ro?